Lody domowej roboty

img_2941 Latem, w upalne dni częściej sięgamy po produkty, które pomogą nam się ochłodzić, należą do nich między innymi lody. Jednak starajmy się unikać tych ze sklepów, w których nie mamy pojęcia co się znajduje. Jeżeli chcemy zjeść coś naprawdę smacznego a przede wszystkim zdrowego i naturalnego, zróbmy to sami!

Oto przepis na lody, które możemy zaserwować na deser sobie oraz swoim bliskim. Ich wykonanie nie zajmuje wiele czasu a co najważniejsze również wiele nie kosztuje.

Składniki podstawowe:
(ilość składników w zależności od tego ile sztuk chcemy zrobić oraz jak wyraźny smak preferujemy)
• jogurt naturalny 0%
• owoce/ warzywa
• woda źródlana
dla osób lubiących słodki smak polecam odrobinę stevi, ksylitolu lub miodu

Co przyda się do ich wykonania?
• blender lub mikser
• specjalne foremki  do przygotowania własnych lodów
jeżeli takich nie posiadamy wystarczy kilka starych opakowań po małych jogurtach i drewniane patyczki do lodów
• na początku tygodnia można przygotować za jednym razem większą ilość lodów by móc, każdego kolejnego dnia kosztować ich smaku bez marnowania czasu. Lody możemy przechowywać do 4 dni.

Nr 1 „Lody Truskawkowe” 
Sposób 1
Potrzebne będą: truskawki, jogurt naturalny.
Część truskawek wrzucamy do blendera wraz z kilkoma łyżeczkami jogurtu, wszystko miksujemy.
Kilka odłożonych truskawek kroimy w plastry.
Wlewamy do foremek uzyskaną wcześniej masę oraz wkładamy przy ściankach plasterki truskawek.
Wbijamy patyczki i zamrażamy w zamrażalniku, po około 5 h powinny być gotowe .
Uwaga dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub z nietolerancją laktozy zalecane jest zamienienie jogurtu na mleko np. sojowe lub odrobinę wody.

Sposób 2
Potrzebne będą: truskawki, woda źródlana.
Truskawki wrzucamy do blendera wraz z małą ilością wody, wszystko miksujemy.
Wlewamy do foremek uzyskany sorbet, wbijamy patyczki i zamrażamy, po około 4h powinny być gotowe.

Nr 2 „Lody Kubuś”
Potrzebne będą:jogurt naturalny, marchew,banan, brzoskwinia, maliny.
Część malin wrzucamy do blendera wraz z kilkoma łyżeczkami jogurtu, kawałkami brzoskwiń, bananów i plastrami marchwi, wszystko miksujemy.
Wlewamy do foremek uzyskaną wcześniej masę oraz wkładamy do środka kilka malin.
Wbijamy patyczki i zamrażamy w zamrażalniku, po około 5 h powinny być gotowe.
Uwaga dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub z nietolerancją laktozy zalecane jest zamienienie jogurtu na mleko np. sojowe lub odrobinę wody.

Nr 3 „Lody Bananowe”
Potrzebne będą: jogurt naturalny, banan, orzechy włoskie (jeżeli ktoś nie lubi, lub ma uczulenie nie są wskazane).
Kawałki bananów oraz garść orzechów włoskich wrzucamy do blendera wraz z kilkoma łyżeczkami jogurtu, wszystko miksujemy. Wlewamy do foremek uzyskaną masę, wbijamy patyczki i zamrażamy w zamrażalniku, po około 5 h powinny być gotowe.
Uwaga dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub z nietolerancją laktozy zalecane jest zamienienie jogurtu na mleko np. sojowe lub odrobinę wody.

Nr 4 „Lody Malinowe”
Potrzebne będą: jogurt naturalny, maliny.
Część malin wrzucamy do blendera wraz z kilkoma łyżeczkami jogurtu, wszystko miksujemy.
Wlewamy do foremek uzyskaną masę oraz wkładamy do środka kilka malin.
Wbijamy patyczki i zamrażamy w zamrażalniku, po około 5 h powinny być gotowe.
Uwaga dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub z nietolerancją laktozy zalecane jest zamienienie jogurtu na mleko np. sojowe lub odrobinę wody.

Nr 5 „Lody Owoce leśne”
Potrzebne będą: jogurt naturalny, maliny, jagody lub borówki, truskawki.
Część malin, truskawek i jagód wrzucamy do blendera wraz z kilkoma łyżeczkami jogurtu, wszystko miksujemy.
Wlewamy do foremek uzyskaną masę oraz wkładamy do środka kilka malin, jagód, plastry truskawek.
Wbijamy patyczki i zamrażamy w zamrażalniku, po około 5 h powinny być gotowe.
Uwaga dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub z nietolerancją laktozy zalecane jest zamienienie jogurtu na mleko np. sojowe lub odrobinę wody.
Nr 6 „Lody Kiwi”
Potrzebne będą: jogurt naturalny, dojrzałe kiwi, kilka liści mięty, banan.
Część kiwi, banana wrzucamy do blendera wraz z kilkoma łyżeczkami jogurtu, wszystko miksujemy.
Wlewamy do foremek uzyskaną masę oraz wkładamy przy ściankach kilka cienkich plasterków kiwi i liści mięty.
Wbijamy patyczki i zamrażamy w zamrażalniku, po około 5 h powinny być gotowe.
Uwaga dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub z nietolerancją laktozy zalecane jest zamienienie jogurtu na mleko np. sojowe lub odrobinę wody.

 

 


188 Całkowita liczba wyświetleń 1 Wyświetlono dzisiaj

Dodaj komentarz